De activiteit op je website is superbelangrijk voor Google.

Deel dit artikel
Facebook Twitter Google+ LinkedIn

Google ‘houdt’ van websites die regelmatig nieuwe pagina’s toevoegen, waarbij je website ‘natuurlijk-gewijs’ groeit met de jaren.
Maar het is zeker niet zo dat de grootste website met de meeste pagina’s persé hoger scoort.
Het gaat om de natuurlijke groei-flow, waarbij je van tijd ook wel eens minder-bezochte pagina’s gerust kan verwijderen.

 

Statische elementen op je website

De meeste pagina’s op je website zijn statisch. Tijdens de productie van je website ontwerp je de pagina, zet er tekst op and ‘that’s it’.
Bijvoorbeeld: je dienstenpagina met 5 sub-pagina’s van specifieke diensten. Dat zijn statische pagina’s want je gaat waarschijnlijk nooit elk jaar een 4-tal extra sub-dienstenpagina’s toevoegen.
Meestal, de enigste plek op je website om op een dynamische pagina-groei op te zetten is de nieuwsmodule.
Ook wel een blog genoemd.

 

 

Starten met een blog

Veel zaakvoerders staan niet te trappelen om een blog op te zetten. Ze hebben hun handen al vol met klantenwerk; en weten veelal niet waarover ze dan wel moeten ‘bloggen’.
Maar een blog kan bijvoorbeeld ook een ‘portfolio’ zijn waarbij je foto’s laat zien van een recent project; met een duidelijke en uitgebreide uitleg van de uitgevoerde werken.
Dit soort blog is in de meeste gevallen wel haalbaarder voor zaakvoerders.
Trouwens, een portfolio-blog kan perfect ook extra trafiek genereren voor lokale zoektermen; zoals bv houten ramen dessel. Bv blogbericht portfolio: Plaatsen van houten ramen bij rusthuis te Dessel

 

Educatieve blog

Mensen die ‘googlen’ zitten met een vraag. Ze hebben een probleem en ze zoeken een oplossing.
Een blog vol met portfolio-berichten zal hun niet altijd verder helpen.
Vandaar dat educatieve berichten zeker zo interessant zijn.
Als jij een antwoord kan geven op een veel gestelde vraag binnen je sector via je blog; dan zit je beslist goed.

 

 

Brengt een blog echt op?

Met Davel doen we opvolging. Dit omhelst vooral het opvolgen van online adverteren, conversie op je website en zoekmachine optimalisatie.
Een héél belangrijk element hierin is de blog; in vaktermen ook wel ‘content marketing’ genoemd.
Meestal zien we na enkele maanden al positieve resultaten in trefwoord-posities. En uiteraard bij goed geoptimaliseerde websites, ook verbeteringen in de toptrefwoorden van je website.

 

Een eigen voorbeeld van een bestaande opvolging:

 

Let op de blauwe lijn in onderstaande afbeelding: het gaat om een toptrefwoord binnen de sector van mijn klant waarbij we van positie 16 naar positie 6 zijn gegaan met in die periode 3 nieuwe blogberichten.
Bijna niemand in die sector is bezig met content marketing, vandaar ook de snelle groei op deze toch wel korte termijn.
Weet wel: de blogberichten zijn maar slechts 1 schakel in deze statistiek, maar wel een heel belangrijke.

Dus ja, een actieve website brengt dus zeker op.
Laat je website niet statisch achter. Werk er aan, of laat er aan werken.
Net zoals in de echte wereld: stilstaan is achteruit gaan.

 

Waarmee kan ik je helpen?
Hey, ik ben Dave. Al meer dan 10 jaar ontwerp ik doelgerichte websites voor KMO’s, eenmanszaken en verenigingen. Zo heb ik al meer dan 100 bedrijven geholpen aan méér klanten, méér omzet, gebruiksvriendelijke websites en topposities in Google. Wil jij weten hoe ik dat doe? Maak snel een afspraak.
Dave Loodts

Ontvang mijn tips & advies meteen in je mailbox. Elke dinsdag!

Geef hieronder je e-mailadres in en je ontvangt handige tips over doelgerichte websites.
BONUS: Ontvang ook mijn e-book met 14 hoofdstukken en 97 actiepunten opgesomd!