Berichten plaatsen op Google Mijn Bedrijf vermelding

Deel dit artikel
Facebook Twitter Google+ LinkedIn

Google Mijn Bedrijf page is datgene wat je ziet als je in Google je eigen bedrijfsnaam intypt.
Bijvoorbeeld: google ‘Geerts Olen’

Bezoekers vinden er informatie zoals:

  • Adres
  • Openingsuren
  • Telefoon
  • Website
  • Foto’s

 

 

Bezoekers kunnen er ook informatie achterlaten, zoals:

  • recensies (reviews)
  • foto’s

 

Het is uiteraard mogelijk om je eigen Business te beheren.
Indien jij het niet doet zal Google deze voor je opzetten; althans de minimum versie zonder openingsuren en foto’s.
Dan verkrijg je dit: voorbeeld google ‘bakkerij elsakker’

 

Zoals je ziet: geen openingsuren!
Dat is een gemiste kans.
Weet: het gaat om personen die je bedrijf al kennen (ze googlen je bedrijfsnaam). Ze zijn op zoek naar informatie over je bedrijf; en in vele gevallen dus ook je openingsuren.

 

Beheer dus zeker altijd je Google Mijn bedrijf pagina.
Davel zet deze op voor al z’n klanten.

 

Nieuw: berichten in Google Mijn Bedrijf

Eind juni 2017 heeft Google iets extra toegevoegd aan de Mijn Bedrijf pagina: berichten.
Dit maakt dat je bepaalde aspecten extra in verf kan zetten, zoals:

  • solden
  • data cursussen
  • specifiek nieuws

 

In Google Mijn Bedrijf (My Business) klik je op berichten.
Je vult een bericht in…

 

 

en als mensen je bedrijfsnaam googlen; in dit geval ‘Hypnovision’; verkrijgen ze dit:

 

 

 

Dankzij deze berichten kan je nog beter je bezoekers sturen en informeren.
Het is een fantastisch extraatje dat Google je geeft om je bedrijf extra te promoten.

Ik ben fan!

 

 

Waarmee kan ik je helpen?
Hey, ik ben Dave. Al meer dan 10 jaar ontwerp ik doelgerichte websites voor KMO’s, eenmanszaken en verenigingen. Zo heb ik al meer dan 100 bedrijven geholpen aan méér klanten, méér omzet, gebruiksvriendelijke websites en topposities in Google. Wil jij weten hoe ik dat doe? Maak snel een afspraak.
Dave Loodts

Ontvang gratis het e-book ‘Doelgerichte websites’

Ontvang mijn e-book over Doelgerichte Websites: 14 aspecten en 97 actiepunten opgesomd!
Na inzending ontvang je een mail welke je moet bevestigen, daarna kan je het e-book downloaden.