Deze zeker lezen!

De activiteit op je website is superbelangrijk voor Google.

Google ‘houdt’ van websites die regelmatig nieuwe pagina’s toevoegen, waarbij je website ‘natuurlijk-gewijs’ groeit met de jaren. Maar het is zeker niet zo dat de grootste website met de meeste pagina’s persé hoger scoort. Het gaat om de natuurlijke groei-flow, waarbij je van tijd ook wel eens minder-bezochte pagina’s gerust kan verwijderen.   Statische elementen… Lees verder »

Snel en gratis jouw trefwoord posities in Google raadplegen

Er bestaan verschillende websites waar je je trefwoorden kan ingeven om dan je positie (vakterm: ‘google ranking’) kan checken. Maar dit heeft z’n beperkingen: je moet je registreren, is soms ingewikkeld om op te zetten, enz. Niettemin hebben sommige sites ook voordelen: automatische scan van je posities; bv elke week.   Maar deze #daveldinsdag gaat… Lees verder »

Deze zeker lezen!

Berichten plaatsen op Google Mijn Bedrijf vermelding

Google Mijn Bedrijf page is datgene wat je ziet als je in Google je eigen bedrijfsnaam intypt. Bijvoorbeeld: google ‘Geerts Olen’ Bezoekers vinden er informatie zoals: Adres Openingsuren Telefoon Website Foto’s     Bezoekers kunnen er ook informatie achterlaten, zoals: recensies (reviews) foto’s   Het is uiteraard mogelijk om je eigen Business te beheren. Indien… Lees verder »

Nieuwe website voor Rades Advocaten

Rades Advocaten verstrekt advies, verleent bijstand, voeren procedures en behartigen al uw belangen, of u nu een particulier, een bedrijf of een overheid bent. Het team bestaat uit 4 advocaten en 2 administratieve medewerkers. Elk van de 4 advocaten heeft zijn specialisatie in een bepaalde materie zodat het kantoor een ruim gamma van rechtszaken aankan. Dit… Lees verder »

Wat is WordPress écht?

WordPress is in technische vakjargon termen een CMS: een content management systeem. In simpele termen vertaald: het is systeem om je website te beheren. Davel is een WordPress webdesigner. De code van WordPress is open source; wat betekent dat de code gratis te gebruiken is; gratis te verdelen of te verkopen. En WordPress is BIG:… Lees verder »

Deze zeker lezen!

Onder de motorkap van je website

Stel, je gaat een auto kopen. Een gloednieuwe of tweedehandse auto, dat is je keuze. Er zijn enkele aspecten waar je vast en zeker naar gaat kijken: merk, model-type, kleur en budget. En ook al ken je niets van auto’s -zoals ik-, altijd komt ook dat moment waarop je vraagt aan de verkoper: kan ik… Lees verder »

Lokazen op je website: hoe werkt het?

Je kan je landingspagina’s optimaliseren voor een bepaald trefwoord én hoog scoren in Google. Dankzij die optimalisatie trekt je pagina vele bezoekers. Maar wat als website bezoekers zich enkel willen informeren? Wat als website bezoekers nog in de ‘ondekkingsfase’ zitten en niet meteen het offerte/contact-formulier invullen? Wat als website bezoekers meteen wegklikken van je pagina… Lees verder »

Tips voor betere landingspagina’s en hogere Google zoekresultaten

In mijn vorige #daveldinsdag blogbericht had ik het over Google posities analyseren en het belang van het optimaliseren van je pagina’s.   Wat is een landingspagina? Een landingspagina is een geoptimaliseerde pagina rond een bepaald trefwoord of advertentie campagne. Deze pagina heeft dus als doel om specifieke bezoekers aan te trekken via Google of via online… Lees verder »

Google posities analyseren op het eerste zicht

Aan de hand van bestaande zoekresultaten op een bepaald trefwoord kan je soms al concluderen hoe zwaar de taak gaat zijn om in die top-10 of top-5 te komen. De moeilijkheidsgraad ligt ook bij het type trefwoord. Je hebt hierin 2 type trefwoorden: de generieke of concrete trefwoorden.   Generiek trefwoord Een generiek trefwoord is meestal… Lees verder »