Lokazen op je website: hoe werkt het?

Deel dit artikel
Facebook Twitter Google+ LinkedIn

Je kan je landingspagina’s optimaliseren voor een bepaald trefwoord én hoog scoren in Google.
Dankzij die optimalisatie trekt je pagina vele bezoekers.
Maar wat als website bezoekers zich enkel willen informeren?
Wat als website bezoekers nog in de ‘ondekkingsfase’ zitten en niet meteen het offerte/contact-formulier invullen?
Wat als website bezoekers meteen wegklikken van je pagina (te hoge bounce rate)

 

Hoe ga je dan de contactgegevens ‘vastkrijgen’ van die website bezoeker?

Een mogelijke oplossing is een lokaas.
Bijvoorbeeld:
– gratis PDF e-book downloaden
– coupon codes ontvangen
– afgeschermde hulpvideo’s bekijken
– inschrijven voor een online semenarie
– reeks van automatische mails vol tips ontvangen

 

 

Na het invullen van een formulier ontvangen website bezoekers dan hun ‘lokaas’.
Hou het formulier zo simpel mogelijk met het minium aan velden; in het beste geval is een e-mailadres voldoende. Maak in het formulier duidelijk dat het ‘lokaas’ opgestuurd wordt naar het e-mailadres; zo vermijd je opzettelijke fout ingegeven e-mailadressen.

 

Enkele werkpunten rond lokazen

Een lokaas moet meteen waardevol en behulpzaam zijn
Draai niet rond de pot in je e-book of video’s. Ga zo snel mogelijk to the point met concrete handige tips en oplossingen.

 

Hou contact
Stuur enkele dagen nadat de website bezoeker je lokaas heeft bekeken een opvolgingsmail.
Bedank nogmaals de persoon en pols of er nog vragen of bemerkingen zijn.
Deze opvolgingsmail kan trouwens automatisch verstuurd worden via het nieuwsbrief-platform; ik gebruik veelal MailChimp hiervoor (de betalende versie).

 

Catalogiseren van inzendingen
Indien je meerdere lokazen of formulieren op je website hebt; plaats de inzending niet allemaal in eenzelfde mailinglijst zonder enige opsplitsing. Splits de inzendingen altijd op zodat je achteraf altijd specifiek kan mailen. Bijvoorbeeld als je een nieuwe e-book versie hebt kan je alle mensen opnieuw een mailtje sturen om die laatste versie te downloaden.

 

Enkele voorbeelden van klanten:

 

 

 

Waarmee kan ik je helpen?
Hey, ik ben Dave. Al meer dan 10 jaar ontwerp ik doelgerichte websites voor KMO’s, eenmanszaken en verenigingen. Zo heb ik al meer dan 100 bedrijven geholpen aan méér klanten, méér omzet, gebruiksvriendelijke websites en topposities in Google. Wil jij weten hoe ik dat doe? Maak snel een afspraak.
Dave Loodts

Ontvang gratis het e-book ‘Doelgerichte websites’

Ontvang mijn e-book over Doelgerichte Websites: 14 aspecten en 97 actiepunten opgesomd!
Na inzending ontvang je een mail welke je moet bevestigen, daarna kan je het e-book downloaden.