Plak een gezicht op je bedrijf !

Een gezicht plakken op je bedrijf is zo belangrijk.
Ik zie helaas nog héél veel websites -van grote en kleinere bedrijven- die geen enkele foto hebben van zaakvoerder(s) of medewerkers.
Nochtans ben ik er van overtuigd dat dit 100% werkt voor je website conversie, als het goed is uitgevoerd.

De meeste weerstand van zaakvoerders -telkens als ik dit voorstel- zit ‘m in de verlegenheid en bescheidenheid.
Vele zaakvoerders zien een kleine foto op de ‘over-ons’-pagina wel zitten; maar andere pagina’s (zeker niet de homepagina) niet.

 

Sympathie en verbondenheid opwekken.

Wat zou Apple zijn zonder de verbetenheid (en gezicht) van Steve Jobs?
Wat zou Facebook zijn zonder de passie (en gezicht) van Mark Zuckerberg?
Wat zou Dovy Keukens zijn zonder de sympathie verschijning van Donald Muyle?

Al deze bedrijven hebben een gezicht gekregen, mensen hebben er een zekere ‘sympathie’ voor die toch anders is dan bedrijven zonder gezicht zoals Nike en HP.
Deze andere bedrijven kopen meestal een ‘gezicht’ via een vetbetaald topmodel of topatleet.

Welke optie verkies jij: je eigen gezicht of iemand anders?
Bij Davel zie je meteen op m’n homepagina een gezicht van mij: als een webdesigner uit Retie.

Trouwens, je kan ook je werknemers als gezicht nemen. Bv. Ronny, specialist in ….

 

Enkele eigen voorbeelden in de praktijk

Bij GeertsHS hebben we een ‘gezicht’ geplakt bij de Call To Action, Stefanie is expert in inbouwhaarden.

 

Luc is dé specialist in het organiseren van teambuilding evenementen.

 

Dr. Carine Wijnen is gepassioneerd door medische-esthetische behandelingen. Altijd aan het werk, ook op de foto.

 

 

Op de website van advocatenkantoor Griet Carlier heb ik gewerkt met video. Video’s werken trouwens nog beter dan foto, naar mijn mening.

 

Voorbeelden van andere websites

De webwinkels van Coolblue zijn het beste voorbeeld van ‘gezichten plakken’. Hun medewerkers zijn expert in smartphones, massage-toestellen, stofzuigers.
Heb je iemand al gepassioneerd horen vertellen over een stofzuiger. De verkoopsmedewerker van Coolblue alvast wel, en dat verkoopt als zoete broodjes.

Coolblue gebruikt ook héél veel video.
Hier een video van een Coolblue-medewerker die razend enthousiast is over een keukenmachine.

 

Video is de heilige graal van verkoop.

Ik hoor jullie zeggen: Ja maar Dave, Coolblue heeft wel de resources om zulke professionele video’s te maken.
Misschien wel, maar video’s heb je in alle vormen.

Enkele jaren geleden (voor de video-hype) was er een nederlandse dame die een full-time inkomen had door bloemschik-video’s te maken, alle producten uit die video  (zelfs het afgewerkte product) verkocht ze dan online.
Haar idee is dan later exact gekopieerd door niemand minder dan Hema.

De link naar haar video’s zijn vandaag niet meer beschikbaar; maar het was iets in deze trend:

 

Conclusie: op zoek naar vertrouwen

Website bezoekers zijn op zoek naar ‘vertrouwen’, geef ze dat door je volle gelaat te tonen.
Toon dat jij dé expert en specialist bent in je vakgebied.
Weg met die Vlaamse bescheidenheid en verlegenheid.
Toon je gezicht van bedrijf.

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.